Nak join klik sini

Thursday, October 21, 2010

Apa kata Syaitan............


Manusia   - Eh, dah subuh dah?
Malaikat   - bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat subuh mu .
Syaitan      - Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk ini....awal lagi nie?.zzzzzzzz

Manusia    - Nak makan, laparlah ??
Malaikat    - Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah...
Syaitan       - Ahh, tak payahla..... dah lapar ini !! mmm..sedapnyaaaa? .

Manusia     - Hari ni nak pakai apa ye?
Malaikat    - Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat..
Syaitan       - Ehh,panaslah, takde style langsung, nampak kampung!!!



Manusia    - Alamak, dah lewat!
Malaikat    - Bersegeralah wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat...
Syaitan       - Ahhh?awal lagi?mmm...aaahh? suruh si X, punchkanlah?

Manusia     - Azan sudah kedengaran... .
Malaikat    - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan
Syaitan       - Baru pukul berapa.. rilex lah..awal lagi nieii?.

Manusia     - Eh, eh... tak boleh tengok ini, berdosa...
Malaikat    - Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah Maha Melihat dan mengetahui !
Syaitan       - Perggghh.... best tu... . rugi ooo kalau tak tengok nie..

Manusia     - Saudaraku sedang melakukan dosa
Malaikat     - Wahai anak Adam, cegahla ia..
Syaitan        - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantaklahh? .

Manusia     -Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain
Malaikat    - Wahai anak Adam, nasihat-menasihatil ah sesama kamu..
Syaitan        - Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah2.... pandai2lah?

Manusia     - aku telah berdosa..
Malaikat     - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu,sesungguhnya Allah Maha Pengampun. .
Syaitan        - Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat.... lagipun muda hanya sekali....rugila. ... (kalau sempatla)



Manusia      - Kalau pergi, mesti seronok!
Malaikat     - Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang dimurkai Allah,berpalinglah dari jalan itu .
Syaitan        - Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu...Jomlahhh?

Manusia     - Uuhhh?letihnya arini..tak solat lagi nieee?.
Malaikat    - Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA,kebahagiaan di dunia dan akhirat untukmu. Solat itu wajib bagimu...
Syaitan       - Hey anak Adam, ikutilah aku,kebahagiaan di dunia (sahaja) dan kebahagiaan diakhirat (jangan mimpilah!) untukmu....

Sekarang anda mempunyai 3 pilihan :
1. Anda       -  Patutke aku biarkan E-mail ini tetap dalam mailbox aku.
2. Malaikat - Ingatkan pada kawan yang anda kenal (Forward E-mail ini)
3. Syaitan    - Tak payah

8 comments:

  1. he.he.info yang menarik..kita usaha lah agar dapat melawan syaitam dan nafsu, kalau terjebak jugak..ingat,allah maha penggampun lagi maha penyayang..

    ReplyDelete
  2. @nizam omar cepat2 lah bertaubat sebelum terlambat....

    ReplyDelete
  3. Soalan terakhir...majoriti pilih kata syaitan tak payah 4ward..sbb malas..mentaliti org sekarang ni -_-'

    ReplyDelete
  4. tukar backgroud ye...chantik la & sejuk mata memandang :p

    ReplyDelete
  5. alamak....ada gak yang terkena tang jadi setan tu..setan betulla....:)

    ReplyDelete
  6. @Norulhuda Sarbangi Mekasih yer... dah sakit mata kan.hehe... aduihh rilex sikit..

    ReplyDelete
  7. @diela712 hehehe..setan pun kena tag...macam FB je..

    ReplyDelete
  8. memang kuat pujukan syaitan ni,, iman yang kuat aje yang leh menghindarkan diri kita dari pujukan syaitan.

    ReplyDelete