Nak join klik sini

Sunday, October 17, 2010

KISAH BUANG BAYI~ salah siapa....

Pak Abu: Majid, engkau tengoklah berita hari ini. Ada orang sanggup jual anaknya. 
Pak Majid: Hmmmmm. Jawab Pak Majib macam acuh tak acuh je. 
Pak Abu: Kot pun terdesak nak duit janganlah jual anak. Banyak lagi cara nak dapat duit. Kerja kat pam minyak ke, jual kacang putih ke, jual surat khabar ke. Betul tak Majid...? 
Pak Majid:Hmmmmmmm... Sambil mengembus asap rokok daunnya keluar melalui hidungnya...
Pak Abu: Kau ni kenapa Majid? Takkan berita ini kau tak ambil peduli ke? Ini melibatkan kemanusiaan tahu. Binatang pun tahu nak jaga anaknya. 
Pak Majid: Hmmmm....Nilah aku nak bagitau engkau. Kalaulah aku masa muda-muda dulu..Aku jual je anak-anakku tu.. 
Pak Abu: Hah??? Engkau biar betul Majid! 
Pak Majid: Hoii.. Engkau sedar tak sekarang ni berada di mana? Sedarlah Abu....Kita sekarang di RUMAH ORANG TUA. Kalaulah aku tahu perangai anak-anak aku tu macam nilah, dah lama dah aku jual budak-budak tu! 

6 comments:

  1. lawak + sedih ni....dunia sekarang ni...

    ReplyDelete
  2. begitulah duniawi...
    bagaimana ibu-bapa sanggup buang anak...
    dan sebaliknya anak2 pun sanggup membuang ibu-bapa sendiri....

    ReplyDelete
  3. dunia akhir zaman mmg macam ni..pucuk pangkalnya hati...kalau hati dah hitam busuk macam bangkai..nak ckp mcm mana lagi kan..kan...doa2 lah kita tidak tergolong dlm manusia sebegini..sekarang tuhan bayar cash!!! setiap perbuatan ada balasannya...kalo baik dpt balasan baik tp kalo jahat balasan jahat la..saham akhirat diri sendiri yang tempah ok...just pilih nak yg mana...huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  4. Yup... betul tu NS,ada benarnya... semua jawapan ada pada diri kita sendiri... baik buruk kita hanya Allah yang tahu... 'semoga kita tidak tergolong dlm manusia sebegini' (copy ayat..hehe)

    ReplyDelete
  5. btul jg kan..
    klau dh tau nk jd cmtu xpyh susah2 bela depa..

    ReplyDelete