Nak join klik sini

Saturday, September 18, 2010

CERITA PASAL RAYE.........

Kalau nak cerita pasal raye 1 bulan pon takkan habis... macam2 al-kisah macam2 ragam di pagi raye, di petang raye n di malam raye...
            cerita Hari Raye kedua aku... konon2 raye kedua sedondon biru... aku lepas mandi apa lagi melaram lah dengan baju yang aku tempah .... 'dah bersiap nih!' anak2 seperti biasa lah aku yang  rancang segala pakaian mereka... anak sulong ku aien n yang kedua Aina... tak reti2 nak bersiap melawa... ayahnya pulak tak heran dengan nak beraya, masing2 buat tak tahu tak reti2 nak melaram... kubiar kan seketika....yang kecik dah ku pakaikan pakaian raye... 


 Bila nak nak pergi beraye nih Mummy........???? (sedang sarapan pagi)


            'Jomlah...' so simple ayat mengajak aku... sendiri paham laa..'Malaslah' jawabnya,,, tanpa banyak cakap dah tahu reaksi yang tak nak itu so jangan banyak soal k... aku pegi tukar baju basahan je.. dah nak duduk di rumah tak payah nak melawa... Tapi yang best, dapat lah aku berkumpul dengan kakak2 n kakak ipar ku... jarang2 berjumpa sesekali seronok jugak berceloteh... terpaksa aku ambil alih kerja2 di dapur, tolong memasak lah.apa lagi hehe...
           Aien n aina masa ini lah nak luangkan waktu bersama sepupu2 dia... sampaikan tak pedulikan kita kalau nak pergi kemana... yang penting dapat bermain dengan puas... seronok pulak bila terkenangkan zaman kanak2 dahulu... memang best!! 



Rambut Raye ke .......???? dah macam balung ayam pon ada hahahah...

0 comments:

Post a Comment